WAKACJE "KASIANIECKI" W 2012 ROKU

Kolejne złoto Kasianiecki - to SUKCES w RZYMIE na Międzynarodowym Festiwalu LE STRADE DELLA MUSICA
Jeszcze do końca nie przebrzmiał ostatni dzwonek szkolny - 29 czerwca gdy członkowie Szkolnego Zespołu Pieśni i Tańca Kasianiecka szykowali się do wyjazdu na Międzynarodowy Festiwal Talentów w Rzymie. A dzisiaj wyjazd już przeszedł do historii, jak zawsze bogatej w wydarzenia i kolejny sukces. Zespół brał udział w konkursie międzynarodowym, w którym z Polski uczestniczyły formacje taneczne, wokaliści, artyści teatralni w wieku od 7 do 25 lat. Kasianiecka jak zawsze prezentowała nasz polski folklor w strojach łowickich i krakowskich (w tym dwie suity taneczne z przyśpiewkami i wiązankę pieśni ludowych). Najpierw był stres na występach konkursowych, a potem wspaniała zabawa i niesamowite atrakcje w Parku Zabaw ZOOMARINE: zmagania w bitwie morskiej, plażowanie i kąpiel w basenach, oglądanie pokazu delfinów, jazda na karuzelach , windach i różnego rodzaju kolejkach. Następnego dnia młodzi artyści zwiedzali zabytki Wiecznego Miasta. Byliśmy zauroczeni - stwierdza p. Teresa Kowalska - miejscami, w których dane nam było spędzać początek wakacji. A zwiedziliśmy te najważniejsze: Coloseum, Panteon, Fontanna di Trevi, z hiszpańskich schodów oglądaliśmy panoramę Rzymu. Kolejny dzień to zwiedzanie Watykanu. Pomimo upału, jaki panował we Włoszech postanowiliśmy wizualnie pokazać, że jesteśmy z Polski i ubrać naszych artystów w stroje krakowskie, czym wzbudziliśmy ogólne zainteresowanie zwiedzających Bazylikę Świętego Piotra. Słyszeliśmy słowa : Polako? Polako! Wielokrotnie. Byliśmy w tych momentach dumni, że jesteśmy rozpoznawalni.
Były także chwile wyciszenia i modlitwy nad grobem papieża Jana Pawła II i w małym kościółku Św. Stanisława.
Kolejny dzień i kolejne atrakcje: koncerty we włoskim miasteczku. Organizatorzy zaplanowali także wieczory: teatru, piosenki, organizowane przez zespoły biorące udział w Festiwalu. Kasianiecka zorganizowała oczywiście wieczór polskiego folkloru promując siebie i Kałuszyn. Dzieciaki opowiedziały o swojej szkole, o Kałuszynie, reklamowały kulturę ludową, powiat miński i ukazywały piękno ojczystego kraju. P. Katarzyna Berska tego wieczoru wystąpiła w roli prowadzącej imprezę i konkursy o sztuce ludowej dla pozostałych zespołów.
Atrakcją były także wyjazdy do Ostii nad Morze Tyrreńskie z kąpielą i plażowaniem. Czas jednak szybko uciekał i nadszedł ostatni dzień pobytu, a wraz z nim finał konkursu. Wszyscy byli lekko zestresowani. Koncert Finałowy w Sali koncertowej Teatru Wielkiego w Magic Land - to było coś, na co czekaliśmy od pierwszego dnia pobytu marząc o tym, abyśmy tam wystąpili jako laureaci. Wszyscy niecierpliwie czekali na werdykt Jury w Konkursie Talentów. Przedstawiciele zespołów zostali zaproszeni na scenę po odbiór dyplomów i nagród w postaci pucharów. Kolejne informacje prowadzących i kolejni laureaci. Po każdej informacji był pisk i radość tych, którzy wywalczyli kolejne miejsca w kolejnych kategoriach.
I... wreszcie wywołano zespół Kasianiecka w kategorii "Balli Folkloristici Ed Etnici - I POSTO" czyli I miejsce - a więc kolejny sukces! Aż trudno uwierzyć ! Uwierzyliśmy, gdy do rąk Sebastiana i Oli, którzy reprezentowali zespół powędrował puchar - nasz puchar. Sebastian tak mocno go ściskał i długo nie chciał oddać go nikomu. A potem był koncert finałowy i po raz kolejny Kasianiecka pokazała co potrafi. Sukces dodał tancerzom skrzydeł, a radości już nie musieli teatralnie udawać.
Dopełnieniem euforii tego dnia była zabawa w parku rozrywki Magic Land, niesamowite karuzele, szybkie wjazdy kolejkami w pętlach i zjazdy mega szybką windą, a wieczorem w hotelu pożegnania z nowymi przyjaciółmi, jakich poznaliśmy. Oj, długie to były pożegnania - stwierdziły panie rano, kiedy ciężko było obudzić dzieci na śniadanie. Do domu wracaliśmy 8 lipca wspominając przeżyte wydarzenia i wspominamy do dziś.
Należy podkreślić, że wyjazd zespołu Kasianiecka na Międzynarodowy Festiwal Talentów w Rzymie był wyjątkowym wydarzeniem, bo oprócz festiwalowych zadań dał nam możliwość poznania miejsca nam Polakom bliskiego ze względu na pamięć naszego wielkiego rodaka - papieża Jana Pawła II.
(Autorką artykułu jest pani Teresa Kowalska).
Zdjęcia z Włoch można obejrzeć w "Fotogalerii" - cz. I, cz. II, cz. III, cz. IV.